Primary Advertiser

יקבי כרמל חוגגים את פתיחת בציר 2020

בשיתוף יקבי כרמל

7.9.2020 / 13:27

היקב מציע השנה בציר ייחודי, הכולל בין השאר הערכות מיוחדת המתאימה לתקופת הקורונה וזנים חדשים שנולדו לאחר שני חורפים מרובי משקעים

עם כל הכבוד לקורונה, הטבע איננו עוצר מלכת, בייחוד האירועים המחזוריים שבו, כמו עונת הבציר המתרחשת בחבל הים התיכון בין יולי לאוקטובר.

יקבי כרמל פותחים את עונת בציר 2020 בדיוק במועד, לאחר שמזג האוויר השנה היטיב עם הכרמים הפזורים ברחבי הארץ מעמק הבכא (קדמת צבי) ועד רמת ערד: החורף היה קר וגשום והאביב והקיץ היו נוחים יחסית ואפשרו את הבשלתם של הענבים בקצב הטבעי להם. יחד עם זאת, ההכנות הקפדניות ביקב לקראת האירוע קיבלו השנה אופי שונה: דאגה לשלמות הצוות המונה כעת למעלה מ-50 עובדים בכרמים ובבדיקות האיכות. מינוי אחראי קורונה ביקב, העברת הדרכות בנושאי היגיינה, ופעילות בהתאם לתו הסגול.

עם פתיחת עונת הבציר משיק יקב כרמל 31 זנים איכותיים ביניהם זיפנדל, שיראז, פטיט סירה, פינו גרי ועוד, ביניהם ארבעה זנים חדשים של ענבים: 'גרנאש בלאן' מאזור זיכרון, נטיעות של 'סובניון בלאן' מרמת ערד, ניבות חדשות של 'מרסלן' מאזור לטרון וזכרון יעקוב ו'גרנאש נואר' מאזור כפר דניאל.
מלבד החידושים מהטבע אפשר למצוא ביקב גם טכנולוגיות חדישות עם מיכון מתקדם ביניהן למשל מערכת קליטת ענבים ידנית המיושמת ביינות הפרמיום.

יפתח פרץ, היינן הראשי ביקבי כרמל: "עברנו שני חורפים מדהימים - עליה של 20-30 אחוזים בכמות המשקעים הממוצעת ועונת גידול קרה יחסית. הקיץ עד עכשיו היה יחסית נעים, למעט שני גלי חום במאי וביולי ולאור כל הנתונים האלה אנחנו מצפים ליינות אדומים בצבעוניות יפה ויינות לבנים עם מנעד ארומטי מעניין וחמיצות טובה. מבחינתי- זה לגמרי בציר נהדר".

יקבי כרמל 2020. יח"צ,
יקבי כרמל 2020/יח"צ

אודות יקבי כרמל

יקבי כרמל הנם המובילים והאהובים בישראל ב-138 השנים האחרונות מבלי לפספס ולו בציר אחד. עיקר פעילותם ביקב המרכזי וההיסטורי בזיכרון יעקב, אך בנוסף הם מטפחים גם כרמים במיטב אזורי היין בישראל בשיתוף עם למעלה מ-100 משפחות של כורמים.

היקב הגדול לא קופא על ענביו ובעשורים האחרונים הוא ממשיך להשתדרג. כיום, הוא מייצר יינות בסדרות שונות החל מיינות שולחניים המצויים במאות אלפי בתי אב ועד ליינות פרימיום, המייצגים את אזורי היין הטובים בישראל וזוכים להצלחות מקומיות ובינלאומיות רבות, ולפרסים ותעודות הוקרה בתחרויות בארץ ובעולם כולו.

בשיתוף יקבי כרמל
  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully