Primary Advertiser

טעים ונעים: איזה יין מתאים לכל סוג של מוזיקה?

בשיתוף יקבי כרמל

24.9.2020 / 9:28

מחקרים מראים שתפיסת הטעם והניחוח של יינות מושפעת ומשתנה בהתאם למוזיקה שאתם שומעים ברקע. אז איך תדעו איזה בקבוק לפתוח בכל אווירה ועם כל מוזיקה? אספנו עבורכם חמישה יינות שמתאימים לחמישה סגנונות מוזיקה שונים

יין הוא משקה נהדר, כזה שאפשר ליהנות ממנו כמעט בכל רגע לאורך היום: בארוחות בראנץ' שוות, באווירה רגועה בשישי אחר הצהריים, בסעודות חגיגיות ועוד. אבל האם ידעתם שהמוזיקה שאתם משמיעים ברקע יכולה להשפיע על האופן שבו אתם תופסים את טעם היין שלכם?

בעשור האחרון בוצעו מספר מחקרים אקדמיים המראים כיצד תפיסת הטעם והניחוח של יינות שונים משתנה בהתאם למוזיקה ששומעים ברקע. זה לא רק הווליום, אלא גם הסגנון, הקצב והכלים שלוקחים חלק ביצירה.

הסיבה לכך, לפי המחקרים, היא שמערכות התפיסה במוח שלנו עובדות סימולטנית, וכאשר יש גירוי חושי ממערכת אחת הוא משפיע על תפיסה חושית של מערכת אחרת. כך למשל, חוש השמיעה משפיע על חושי הטעם והריח. במילים אחרות, המוזיקה שאנחנו שומעים ברקע משפיעה על הדרך שבא אנחנו תופסים את מה שאנחנו אוכלים ושותים באותו רגע, וכשמדובר במשקה מורכב ועשיר כמו יין ההשפעה הזו מרתקת וברורה.

אז אם גם אתם אוהבים מוזיקה ואיזה בקבוק יין טוב, הנה חמישה יינות מומלצים של יקבי כרמל (בפחות מ-55 ש"ח לבקבוק) והמוזיקה שהכי מתאימה לכל אחד מהם.

באז מוסקטו - יקבי כרמל. יח"צ,
Sparkling Buzz מוסקטו, יקבי כרמל/יח"צ

Sparkling Buzz מוסקטו, יקבי כרמל

יין קליל, מתקתק וכיפי לשתייה. מיוצר מענבי מוסקטו, בעל צבע בהיר ואחוז אלכוהול נמוך (ביין 5.5%-6%). לא צריך להיות מבין גדול בתחום היין כדי ליהנות ממנו, וקשה להסתפק בכוס אחת.

מוזיקת רקע: כיוון שמדובר ביין מתקתק, הוא יעבוד מצוין עם סגנונות מוזיקה בעלי קצב קליל וזורם, כמו מוזיקת פופ שמחה. ככל שהמוזיקה רועשת יותר, כך אנחנו פחות תופסים את המתיקות, אז חשוב לשמור על ווליום רגוע.

האווירה הנכונה: הוא מרענן ונהדר כששותים אותו פשוט ככה, לבד בתחילת ארוחה או כשרוצים לשתות משהו כיפי במרפסת או בסלון הממוזג. הולך טוב יחד עם אבטיח ובולגרית או עם כל מאכל מרענן וקריר. מחיר: 25 ש"ח

סלקטד רוזה - יקבי כרמל. יח"צ,
רוזה סלקטד, יקבי כרמל/יח"צ

רוזה סלקטד, יקבי כרמל

בשנים האחרונות יינות ורודים הולכים וצוברים פופולריות בקרב חובבי יין ברחבי הארץ. מדובר ביינות המופקים מזני ענבים אדומים, בטכניקות של יינות לבנים. הקליפות של הענבים האדומים נותנים ליינות הרוזה את צבעם הוורוד הייחודי, והם קלילים ומרעננים יותר מיינות אדומים כבדים. סלקטד רוזה הוא יין ורוד חצי יבש מענבי גרנאש, טמפרניו וזינפנדל. בניחוחותיו הוא מזכיר פטל ותות שדה והוא מעניין וכיפי לשתייה.

מוזיקת רקע: מדובר ביין חמצמץ ומתקתק והוא יעבוד מצוין עם סגנונות מוזיקה קצבית מהירה, כמו גם עם מוזיקה קלאסית, כזו עם כלי נגינה בעלי פיץ' גבוה כמו כינורות.

האווירה הנכונה: אופטימית וערנית, יין לשתות בבראנץ' עם אנשים שאוהבים, בארוחת ערב עם חברים. מעולה ללווי סלטים שונים כמו סלט יווני, סלט ניסואז וסלט קיסר. מחיר: 30 ש"ח

קברנה סלקטד - יקבי כרמל. יח"צ,
קברנה סוביניון, סלקטד, יקבי כרמל/יח"צ

קברנה סוביניון, סלקטד, יקבי כרמל

יין צעיר, קליל ורענן המופק מענבי קברנה סוביניון האהובים והפופולריים. יינות הסדרה מותאמים לחך הישראלי, ומאפשרת לכל אחד ליהנות מכוס יין אדום במחיר שפוי.

מוזיקת רקע: יין נהדר בליווי מוזיקת ג'אז מגוונת וקצבית, שתעזור לחדד את הפירותיות הרעננה שלו.

האווירה הנכונה: קלילה וחברתית. יין לשתות בדייט רומנטי בים או לפתוח עם בן/בת הזוג כשהילדים נרדמו, במפגש עם חברים שמזמן לא ראיתם או בארוחה משפחתית. הוא הולך מצוין עם מגוון מנות, מעוף בתנור ועד שיפודי טופו. מחיר: 30 ש"ח

פיסי שיראז - יקבי כרמל. יח"צ,
שיראז, פרייבט קולקשן, יקבי כרמל/יח"צ

שיראז, פרייבט קולקשן, יקבי כרמל

יין אדום יבש המופק מענבי שיראז - זן ענבים אהוב במיוחד באוסטרליה ומבוסס על אחד מזני הדגל של אזור עמק הרון בדרום צרפת. התבגר בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. בעל גוון סגול עז, בגוף מלא ובניחוח פירותי. למרות הנוכחות המרשימה הוא לא כבד מדי בחך, ולא צריך אירוע מיוחד כדי ליהנות ממנו.

מוזיקת רקע: יין נהדר בליווי מוזיקת רוק גיטרות ישראלי או לועזי, שתעזור להדגיש את הטעמים העדינים שלו ואת האומאמי (הטעם החמישי, נותן ניחוח טיפה מעושן) שביין.

האווירה הנכונה: יין לפתוח ולשתות תוך כדי הבישולים לארוחת שישי או במפגש כיפי עם חברים. מעולה עם תבשילי בקר וקציצות שונים. מחיר: 40 ₪

גוורצ - יקבי כרמל. יח"צ,
גוורצטרמינר אזורית, יקבי כרמל/יח"צ

גוורצטרמינר אזורית, יקבי כרמל

יותר ויותר ישראלים לומדים לאהוב את הגוורצטרמינר (וגם לבטא נכון את שמו). זהו זן ענבים לבנים פופולרי מאוד באירופה (בעיקר בגרמניה ובחבל אלזס בצרפת) שמניב יינות בעלי ייחודיות ומורכבות, בנוסף למתיקות נעימה ומאוזנת.

ענבי הגוורצטרמינר מהסדרה האזורית של יקבי כרמל מגיעים מחלקות ענבים באזור הגליל, כאלו שמספקות לגפנים תנאים אופטימליים להתפתחות והבשלה. הוא זוכה עקבי במדליות בתחרויות יין מקומיות נחשבות כמו אשכול הזהב, וזאת בזכות ניחוחות קלילים ונעימים של פירות כמו אגס, גויאבה ואפילו אננס, מתיקות עדינה וכיפית וסיומת ארוכה ומלטפת.

מוזיקת רקע: מוזיקת צ'ילאאוט נעימה וקצבית או מוזיקת רגאי רגועה תדגיש את המאפיינים הפירותיים של המשקה ותחדד את הניחוחות שלו.

האווירה הנכונה: יין שכיף לשתות בדייט רומנטי (או דאבל דייט) מול השקיעה, בצהריים על שפת הים או בחופשה רומנטית בצימר. הוא מעולה לצד מנות אסיאתיות שונות (מחפשים יין לתבשיל קארי תאילנדי? זה זה!). מחיר: 55 ₪

בשיתוף יקבי כרמל
  • עוד באותו נושא:
  • יקבי כרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully