Primary Advertiser

מיוחד לחג: איזה יין ייתן לכם את התמורה הטובה ביותר?

בשיתוף יקבי כרמל

17.9.2020 / 10:02

הבאנו את שירז טל, עומר מילר ובלוגרית האוכל דניאל עמית לסשן טעימות של יינות מסדרת Private Collection של יקבי כרמל ויצאנו עם לא מעט מסקנות מצוינות

בווידיאו: עומר מילר, שירז טל ודניאל עמית בטעימות יין של יקבי כרמל/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

החגים הגיעו ולצד האוכל הרב שנכין ונאכל מגיעה גם שאלה חשובה: אילו יינות לפתוח ולהגיש בארוחה (אפילו אם אנחנו בפורמט משפחתי מצומצם)?

לקראת חגי תשרי הבאנו את הסלבס לטעימות יין על הגג הכי מגניב בתל אביב. מי הגיעו? הדוגמנית הבינלאומית שירז טל, השף ומנחה תכניות הבישול עומר מילר, ואושיית הרשת ובלוגרית האוכל דניאל עמית.

את האירוע הוביל מומחה היין יאיר היידו, שדאג להגיש להם טעימות ממגוון יינות סדרת Private Collection של יקבי כרמל, סדרת יינות איכותית, המובילה בסגמנט המחיר שלה מזה שנים וזוכה לפופולריות רבה בקרב משפחות ישראליות.

הסדרה נותנת תמורה מעולה ביחס למכירה (Value For Money). אם בעבר הלך הרוח השולט בתחום היה שכדי ליהנות מיין טוב חייבים להשקיע הרבה כסף (או כדבריה של עידית לינוביץ', בגילומה הבלתי נשכח של גילת אנקורי ברמת אביב ג': "אי אפשר להגיש פילה בלי בורדו"), הרי שהיום, גם יינות שניתן למצוא ברשתות השיווק ובמחירים שווים לכל נפש יודעים לתת תמורה מדהימה למחיר מבחינת איכות היין ומציגים רמה גבוהה בפרמטרים כמו צבע, עומק, מורכבות, סיומת ועוד.

יינות סדרת Private Collection משתלבים בצורה מצוינת עם מנות עיקריות מרשימות, החל מדגים שלמים צלויים בתנור, רוסטביף אנטריקוט, פילה בקר צרוב, חזה ברווז עם עור פריך ועוד, כמו גם לצד מנות יומיומות כמו פסטות ברטבים לבנים, מנות עוף בתנור וקציצות ברוטב עגבניות.

בנוסף, יינות הסדרה נהנים בשנים האחרונות משבחים רבים בזכות השילוב בין האיכות הגבוהה לתמורה למחיר שהם מעניקים. הסדרה זוכה בעקביות במדליות בתחרות היין Best Value - בקטגוריה של יינות עד 100 ש"ח.

סדרת Private Collection כוללת תשעה יינות, במחיר של 40 ש"ח לבקבוק. ישנם ארבעה יינות אדומים וחמישה לבנים: היינות האדומים בסדרה - קברנה סוביניון (שזכה מספר פעמים לפרס כקברנה סוביניון הטוב ביותר במחיר של עד 100 ש"ח), מרלו, שיראז וקברנה מרלו, והם בעלי אופי מורכב ומחוספס ונוכחות בולטת אך לא משתלטת. היינות הלבנים - שרדונה, סוביניון בלאן, אמרלד ריזלינג קולומברד, מוסקט קינוח ומוסקטו מבעבע - בעלי חומציות עדינה, רעננים ומתאימים להגשה לצד אוכל ולשתייה בפני עצמם.

יקבי כרמל. עידו שחם
מה חשבו הסלבס שלנו על היין?/עידו שחם

אז מה חשבו המומחים? הנה דבריהם:

מוסקט Private Collection, יקבי כרמל

יין קינוח, לבן, מתוק, זני. עבר תסיסה קרה במיכלי נירוסטה. על מנת לשמור על המתיקות הטבעית הופסק תהליך התסיסה על ידי הוספת כוהל ענבים איכותי, בדומה ליינות המוסקט המפורסמים מעמק הרון ומלנגדוק שבצרפת. היין ארומטי מאוד מורכב מ-100% ענבי מוסקט, מתוק, עם ארומות של פרי טרופי בשל, דבש ופריחה.

מה חשבו הטועמים:

עומר: הכי קלאסי לשתות את היין הזה לצד קינוח, אבל יש משהו מיוחד בעיניי אם דווקא מתחילים איתו את הארוחה, לפתוח איתו את התיאבון לכולם.

דניאל: משתלב בעיניי מצוין עם פלטת גבינות.

שירז: מבחינתי היין הזה הוא קינוח בפני עצמו, מתוק ועדין, גם בסוף וגם בתחילת הארוחה.

מוסקטו יקבי כרמל. יח"צ,
מוסקט Private Collection, יקבי כרמל/יח"צ

שרדונה Private Collection, יקבי כרמל

יין לבן יבש מזן הענבים שרדונה, המוכר והאהוב בכל העולם. תסס בחלקו במיכלי נירוסטה ובחלקו בחביות עץ אלון. מפגין ארומות של אננס ומלון, חומציות מרעננת ורעננות. את היין ניתן לרכוש גם בבקבוקים קטנים של 375 מ"ל (טרנד חזק מאוד בעולם, שאט אט חודר גם לארץ). הבקבוקים הקטנים מושלמים לזוג או למי שרוצה ליהנות מיין לבד בלי לפתוח בקבוק רגיל.

מה חשבו הטועמים:

עומר: בשנים האחרונות היינות הלבנים הולכים וצוברים פופולריות, ובעיניי זה יין מושלם למזג האוויר הישראלי החם.

דניאל: אני באופן כללי אוהבת יינות קלילים יותר, ובעיניי השרדונה הזה הוא טעים, מחליק טוב בגרון בלי תחושת חמיצות ויהיה מעולה עם גבינת בושה.

שירז: יין מצוין, טעים לי ומחליק בגרון, לא משנה לי עם מה אני אשתה אותו.

שרדונה יקבי כרמל. יח"צ,
שרדונה Private Collection, יקבי כרמל/יח"צ

קברנה סוביניון Private Collection, יקבי כרמל

יין אדום יבש, מורכב מ100% קברנה סוביניון, שהה במגע עם עץ אלון במשך שמונה חודשים במרתפי היקב, ומציג ארומות של פירות שחורים, שזיפים ועץ אלון, בעל גוף מלא וסיומת ארוכה. בעשור האחרון נבחר ארבע פעמים ליין הקברנה סוביניון הטוב ביותר במחיר של עד 100 ש"ח ואף זכה בתואר היין האדום הטוב ביותר במחיר של מתחת ל-50 ש"ח בתחרות Best Value.

שיראז Private Collection, יקבי כרמל

יין אדום יבש מזן הענבים שיראז, שקיבל את שמו באוסטרליה ומבוסס על הזן הצרפתי הקלאסי סירה. התבגר בחביות עץ אלון במשך שמונה חודשים במרתפי היקב, ומציג ארומות של פטל בשל ושזיף שחור, בעל גוף מלא וסיומת ארוכה. זן זה נהיה טרנד של ממש בקרב חובבי יין בארץ, שמחפשים גיוון ליינות הקרבנה סוביניון והמרלו

מה חשבו הטועמים:

דניאל: יין מרגיע, שמעולה לשתות לבד בבית או עם החברים כשרוצים קצת שקט וזמן לחשוב.

שירז: יין עם צבע עמוק וחזק, ובצורה מפתיעה הרבה יותר קליל ממה שהוא נראה.

עומר: לא רק שהיין טעים, הטעם שלו גם מתחזק ככל שהוא מבלה בכוס, הוא הולך ומתעדן. כיף למצוא חוויית יין כזו ביין נגיש ולא יקר. איכותי, טוב ובמחיר שווה לכל נפש.

פיסי שיראז - יקבי כרמל. יח"צ,
שיראז Private Collection, יקבי כרמל/יח"צ

אם כך, מסתבר שלא צריך לחפש רחוק כדי למצוא יין איכותי במחיר שווה לכל נפש. עם יינות Private Collection של יקבי כרמל כולם יכולים ליהנות מיין משובח בתקופת החגים וגם אחריה.

בשיתוף יקבי כרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully